![]() | Κανελλίνα Μενούτη |
Θέση στο Ίδρυμα | Μέλος ΕΕΠ |
Προπτυχιακοί τίτλοι σπουδών | Πτυχίο Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών |
Μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών | Doctorat en Sciences du Langage, Université Paul Valéry – Montpellier 3. Comment conjuguer le présent du verbe « être » ? Approche anthropologique et didactique d’une situation pédagogique complexe à travers l’enseignement d’une langue étrangère : le cas d’une école insulaire en Grèce. Υποτροφία : Bourse de mobilité (Juin 2013), Unité de Recherche 739 DIPRALANG, Université Paul Valéry – Montpellier III. Diplôme d’Études Approfondies (DEA) en Didactologie des Langues et des Cultures, Université Paris III – Sorbonne Nouvelle. De l’influence d’une réforme paradigmatique en didactologie : le passage du français langue étrangère au grec moderne langue étrangère. Étude d’un cas concret. Υποτροφία Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. |
Τομείς ερευνητικού ενδιαφέροντος | -Διδακτική της Γαλλικής ως ξένης γλώσσας, -Ομιλούν υποκείμενο και διδασκαλία/εκμάθηση (ξένων) γλωσσών (διεπιστημονικές προοπτικές, διδακτικές πρακτικές, μεθοδολογικές προσεγγίσεις) |
Αριθμός διδακτορικών που έχετε επιβλέψει |
|
Γνώσεις στη χρήση νέων τεχνολογιών | Windows, MS Office |
Εμπειρία από συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα |
|
Σύνολο δημοσιεύσεων (αριθμός) |
|
Σύνολο αναφορών (αριθμός) |
|
Μονογραφίες |
|
Πέντε σημαντικότερες αναφορές |
|
Εθνικές και Διεθνείς διακρίσεις (οργάνωση συνεδρίων, μέλος οργανισμών κλπ.) |
ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ
Ανακοινώσεις-Δημοσιεύσεις Συμμετοχή σε συλλογικούς τόμους Menouti K. et Joshi M. (2020, υπό δημοσίευση). Sujet parlant et sciences sociales : incidences méthodologiques (Ομιλούν υποκείμενο και κοινωνικές επιστήμες: μεθοδολογικές επιρροές). Dans Djordjevic Léonard K. et Volle R.-M. (dir.), Appropriation des langues et subjectivité. Mélanges offerts à Jean-Marie Prieur par ses collègues et amis (pp. 75-85) (Γλωσσική κατάκτηση και υποκειμενικότητα. (Δι)ερευνητικές συναντήσεις φίλων και συναδέλφων με τον Jean-Marie Prieur). Paris : Connaissances et Savoirs. Μενούτη Κ. (2019). Προς τη νοηματοδότηση μιας ευεργεσίας: το Ελληνικό Σχολείο Αγίας Θέκλης Παλικής, στο Πετράτος Π. (Επιμ.), Σύμμικτα Παλικής (σσ. 425-444). Ληξούρι: Ιακωβάτειος Βιβλιοθήκη. Δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές Menouti, K. (2017). Approche d’une situation pédagogique complexe : l’activité épilinguistique comme déclencheur d’apprentissage (Προσεγγίζοντας μία παιδαγωγικά πολύπλοκη κατάσταση: η επιγλωσσολογική δραστηριότητα ως έναυσμα μάθησης). Révue Travaux de didactique du français langue étrangère, (n° 69). [En ligne http://revue-tdfle.fr/les-numeros/numero-69/19-approche-d-une-situation-pedagogique-complexe-l-activite-epilinguistique-comme-declencheur-d-apprentissage] Ανακοινώσεις σε Διεθνή Συνέδρια Menouti K. (2020 - υπό δημοσίευση). Vers une approche compréhensive de l’élève de français en situation d’apprentissage : démarches, notions-clés, pratiques formatives (Προς μία προσέγγιση κατανόησης του μαθητή γαλλικών κατά τη διαδικασία εκμάθησης: ενέργειες, έννοιες-κλειδιά, πρακτικές επιμόρφωσης). Actes du 3e Congrès européen des professeurs de français : Regards croisés sur la place du français dans des sociétés en mutation, 4-8 septembre 2019 (Πρακτικά του 3ου Ευρωπαϊκού Συνεδρίου καθηγητών γαλλικής γλώσσας). Athènes : Université Nationale et Capodistrienne d’Athènes. Menouti K. (2019). Cours de français langue étrangère et silence des apprenants : de l’attente d’énoncés à l’attente d’énonciation (Μάθημα γαλλικών ως ξένης γλώσσας και σιωπή των εκπαιδευόμενων: από την αναμονή του εκφερόμενου στην αναμονή της εκφοράς). Révue Travaux de didactique du français langue étrangère, (n°1/2019 : Actes du colloque Désir de langues, subjectivité, rapport au savoir : les langues n’ont-elles pour vocation que d’être utiles ?), Laboratoire Dipralang EA739, 14-15 février 2019, Université Paul Valéry – Montpellier 3 ) [En ligne http://revue-tdfle.fr/actes-1-44/149-cours-de-francais-langue-etrangere-et-silence-des-apprenants-de-l-attente-d-enonces-a-l-attente-d-enonciation] Μενούτη, Κ. (2019). Το μάθημα των Γαλλικών στην Κεφαλονιά, το 19ο αιώνα. Στο Πρακτικά του ΙΑ΄ Διεθνούς Πανιόνιου Συνεδρίου Επτανησιακός Βίος και Πολιτισμός, Κεφαλονιά, 21-25 Μαϊου 2018 (σσ. 633-646). Αργοστόλι: Εταιρεία Κεφαλληνιακών Ιστορικών Ερευνών. Διαθέσιμο στο https://panionio.files.wordpress.com/2019/11/cea0cea1ce91ce9acea4ce99ce9ace91_ce99ce91_cea0ce91ce9dce99ce9fce9dce99ce9fcea5_ cea3cea5ce9dce95ce94cea1ce99ce9fcea5_cea4ce9fce9cce9fcea3_2.pdf Menouti, K. (2016). Du « bonjour » de l’apprenant à la réponse de l’enseignant : l’intersubjectivité comme cadre d’émergence de l’apprentissage (Από την «καλημέρα» του εκπαιδευόμενου στην απάντηση του εκπαιδευτικού: η διυποκειμενικότητα ως πλαίσιο ανάδυσης της εκμάθησης). Actes du 9ème colloque Panhéllenique et International des Professeurs de Français : Enseigner la langue et la culture françaises, construire des ponts socio-humanistes, 20-23 octobre 2016 (pp. 631-641). Athènes : Université Nationale et Capodistrienne d’Athènes. Μενούτη, Κ. (2014). Η έννοια της «επιτυχίας» μέσα από το πρίσμα του θεσμικού πλαισίου διδασκαλίας/εκμάθησης ξένης γλώσσας στην Ελλάδα. Στο Πρακτικά 17ου Διεθνούς Συνεδρίου, Εκπαίδευση και ετερότητα, 27-29 Ιουνίου 2014 (σσ.150-160). Πάτρα: Πανεπιστήμιο Πατρών, Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Πολιτών. Μενούτη, Κ. (2002). Νέα ελληνικά ως ξένη γλώσσα και διαπολιτισμική εκπαίδευση: ποιες προβληματικές, ποιες προτεραιότητες; Στο Πρακτικά 4ου Διεθνούς Συνεδρίου Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Ελληνικά ως Δεύτερη ή Ξένη Γλώσσα, 28 Ιουνίου-4 Ιουλίου. Πάτρα: Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Πατρών, Κέντρο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Διαθέσιμο στο:http://www.inpatra.gr/forum/praktika/synedrio2001/menouth.php Ανακοινώσεις σε επιμορφωτικά σεμινάρια με κριτές Menouti, K. (2017). Une piste pour comprendre l’élève en difficulté d’apprentissage : la contradiction entre « culture écrite » et « culture orale » (Ένας τρόπος κατανόησης του «δύσκολου» μαθητή: η αντίθεση ανάμεσα στην «έγγραφη κουλτούρα» και την «προφορική κουλτούρα»). Actes du 13ème Grand Séminaire Annuel de rentrée 2017, 6-9 septembre 2017 (Πρακτικά του 13ου Μεγάλου Ετήσιου Σεμιναρίου 2017, 6-9 Σεπτεμβρίου 2017) (pp. 197-208). Athènes : APF-FU Grèce, Institut Français d’Athènes. Μενούτη, Κ. & Powis S. (2015). Αναπτύσσοντας την αυτοπειθαρχία στη μάθηση. Θεωρία και ένα παράδειγμα πρακτικής εφαρμογής της στο μάθημα των γαλλικών στο δημοτικό σχολείο με την πολύτιμη συμβολή του… Jean-Luc και των λούτρινων φίλων του. Ανασκόπηση και ανανέωση. Actes du 12ème Grand Séminaire Annuel de rentrée 2015, 1er-4 septembre 2015 (Πρακτικά του 12ου Μεγάλου Ετήσιου Σεμιναρίου 2017, 1-4 Σεπτεμβρίου 2015) (pp. 185-192). Athènes : APF-FU Grèce, Institut Français d’Athènes. Menouti, K. (2014). Une ouverture au « presque rien » (Άνοιγμα στο «σχεδόν τίποτα»). Actes du 11ème Grand Séminaire Annuel de rentrée 2014, 1er-6 septembre 2014 (Πρακτικά του 11ου Μεγάλου Ετήσιου Σεμιναρίου 2014, 1-6 Σεπτεμβρίου 2014). Athènes : APF-FU Grèce, Institut Français d’Athènes. Δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές κατόπιν πρόσκλησης Menouti, K. (2009). Collège d’Hayia Thecli à Céphalonie, 1er prix multimédia : quelques réflexions. (Γυμνάσιο Αγίας Θέκλης Κεφαλονιάς, 1ο Βραβείο πολυμέσων: κάποιες σκέψεις). Contact+, (n° 46, Juin –Juillet – Août), (pp. 55-56). Athènes : APF-FU Grèce. Συμμετοχή σε μετάφραση επιστημονικού έργου Puren, Ch. (dir.). (2001). Επιμόρφωση για τη διαφοροποιημένη παιδαγωγική στη διδακτική των γλωσσών/Οδηγός του εκπαιδευτή (μετ. Κουνεζή Μ., Μενούτη Κ., Μαριάννα Κατσογιάννου Μ., Πορτοκάλογλου Α.). Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Συνεργασίας N° 39686-CP-361999-1-BE-LINGUA-LA, « Επιμόρφωση για παρέμβαση στη Διαφοροποιημένη Παιδαγωγική στις τάξεις γλωσσών». Paris : APLV. Εισηγήσεις σε Ημερίδες/Σεμινάρια του ΕΑΠ Menouti, K. (2019). Fragments d’inspiration pour une recherche qualitative en didactique du FLE («Θραύσματα έμπνευσης για μία ποιοτική έρευνα στη διδακτική των γαλλικών ως ξένης γλώσσας»). Σεμινάριο Μεθοδολογίας της Έρευνας, Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διδακτική της Γαλλικής ως Ξένης και Διεθνούς Γλώσσας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, 7 Δεκεμβρίου 2019, Αθήνα. Menouti, K. (2019). Enseigner, observer, interpréter : l’enseignant de français et l’enquête de terrain («Διδάσκοντας, παρατηρώντας, ερμηνεύοντας: ο εκπαιδευτικός των γαλλικών και η έρευνα πεδίου»). Ημερίδα του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Διδακτική της Γαλλικής ως Ξένης και Διεθνούς Γλώσσας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου: « Σεμινάριο Μεθοδολογίας της Έρευνας », 6 Aπριλίου 2019, Αθήνα. Vihou, Μ., Menouti Κ., Xenaki, A. (2019). De la classe de langue à la rédaction d'un mémoire de recherche: un enseignant-chercheur à venir («Από την τάξη γλώσσας στη σύνταξη μιας Διπλωματικής Εργασίας: η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού-ερευνητή»). Ημερίδα του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Διδακτική της Γαλλικής ως Ξένης και Διεθνούς Γλώσσας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου: « Νέες προσεγγίσεις στη Διδακτική της Γαλλικής Γλώσσας», 5 Μαΐου 2019, Αθήνα. Εισήγηση σε επιμορφωτική Ημερίδα κατόπιν πρόσκλησης Μενούτη, Κ. (2020). Η κατανόηση του «δύσκολου» μαθητή: Η διδασκαλία της γλώσσας και η κοινωνική ένταξη στις Τάξεις Υποδοχής. Επιμορφωτική Ημερίδα, 3ο ΠΕΚΕΣ Αττικής, 10 Ιουνίου 2020 (μέσω Webex). Μενούτη, Κ. (2020). Η κατανόηση του «δύσκολου» μαθητή: Η διδασκαλία της γλώσσας και η κοινωνική ένταξη στις Τάξεις Υποδοχής. Επιμορφωτική Ημερίδα, 3ο ΠΕΚΕΣ Αττικής, 27 Φεβρουαρίου 2020, Ελευσίνα. Ανακοινώσεις σε επιμορφωτικά σεμινάρια με κριτές Μενούτη, Κ. & Powis S. (2015). Αναπτύσσοντας την αυτοπειθαρχία στη μάθηση. Θεωρία και ένα παράδειγμα πρακτικής εφαρμογής της στο μάθημα των γαλλικών στο δημοτικό σχολείο με την πολύτιμη συμβολή του… Jean-Luc και των λούτρινων φίλων του. Séminaire de Formation Que la classe FLEurisse ! , 6-7 février 2015. Athènes : APF-FU Grèce, Institut Français d’Athènes. Μενούτη, Κ. (2010). Η ακρόαση του άλλου : προσπάθεια κατανόησης του μαθητή και των ιδιαιτεροτήτων του. Σεμινάριο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών δημόσιου σχολείου στο πλαίσιο του σεμιναρίου Διαστάσεις της ψυχοκοινωνικής ένταξης των μαθητών στο πλαίσιο της γενικής εκπαίδευσης, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων/ΚΕΔΔΥ Κεφαλονιάς – Ιθάκης. Εισήγηση στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων κατόπιν πρόσκλησης Μενούτη, Κ. (2015). Ένα παράδειγμα ποιοτικής έρευνας: Το «ταξίδι» από το Γυμνάσιο Αγίας Θέκλης στην ανθρωπολογική έρευνα. Ομιλία στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, στα πλαίσια του μαθήματος Μέθοδοι Ποιοτικής και Ποσοτικής Έρευνας. Ανακοίνωση στο Πανεπιστήμιο Paul Valéry – Montpellier III, (Ερευνητικό Εργαστήριο LACIS) Απρίλιος 2011 – « Paroles d’élèves dans une école à deux visages », σεμινάρια του Ερευνητικού Εργαστηρίου LACIS, Πανεπιστήμιο Paul Valéry – Montpellier III. |