Ανακοινώσεις – Δημοσιεύσεις Α. Βιβλία - Σημειωτική του ολικού θεατρικού λόγου (εκδ. Δόμος, 1993) - Ο κίτρινος θεός (εκδ. Παύλος, 1994) - Θεατρολογία και αισθητική. Προς μια θεωρία της ενεργειακής θεατρικότητας. (εκδ. Σύγχρονη Εποχή, 1995) - Θεατρολογικοί προβληματισμοί (εκδ. Παύλος, 1996) - Lorenzaccio de Musset: syntaxe dramatique et discours politique (εκδ. Παύλος, 1999) - Θεατρικός αντικατοπτρισμός. Εισαγωγή στην παραστασιολογία (εκδ. Ελληνικά Γράμματα, 2001) - La dramaturgie de Koltès (εκδ. Παύλος, 2001) - Η ‘Επανάσταση των νεκρών’ του Τάκη Αντωνίου: Το θέατρο του ‘αθέατου’ λόγου (εκδ. Παύλος, 2001) - Essais sur le tragique (εκδ. Παύλος, 2002) -Φιλοσοφία του σημείου και χάος. Το πείραμα της θεατρικής μεταφοράς (εκδ. Προπομπός, 2003) Β. Άρθρα -Le système actantiel du jeu de l’ Amour et du hasard de Mariveau (περιοδικό «Παρουσία», τ. Ε’ 1987) -Ρόλος και ηθοποιός: παγίδα και απελευθέρωση (περιοδικό «Δώμα», τ.10, 1987) -Η προεπαναστατική ζύμωση στο θέατρο του Μπωμαρσαί (περιοδικό «Διαβάζω, τ. 216, 1989) - I contributi degli elementi egiziani nel teatro romano (πρακτικά συνεδρίου -Κάϊρο 1989) - Ο λόγος και το παράλογο στο θέατρο του Ευριπίδη (περιοδικό «Παρνασσός», 1989) -Η κριτική της Γαλλικής Επαναστασης μέσα από τον θεατρικό λόγο (περιοδικό «Νέα Εστία», 1989) -Η επέμβαση του σκηνοθέτη στη διαδικασία της παράστασης (περιοδικό «Εκκύκλημα», 1989) - La Lysistrata d’ Aristophanes et les Grenouilles d’ Aristophane (περιοδικό “Dioniso”, 1989) -La mise en scène du théâtre de Térence dans les Commantaires de Donat (περιοδικό Dioniso, Ιταλία, 1990) - Le retour d’ Iphigénie de Yiannis Ritsos (περιοδικό, “Dioniso”, 1990) -Philoctète de Vassilis Ziogas (περιοδικό “Dioniso”, 1990) - Ο σκεπτικισμός στο σύγχρονο θέατρο (περιοδικό ‘Αλεβεβάν’, 1990) - Σημειωτική ανάγνωση ενός σουρεαλιστικού δράματος : «Οι Μαστοί του Τειρεσία» του Απολλιναίρ (περιοδικό «Διαβάζω», τ. 211, 1990) - Ο γενετικός δομισμός και το όνειρο. Με αφορμή το όνειρο της Άτοσσας και το όνειρο της Εκάβης (περιοδικό «Διαβάζω», τ. 210, 1990) - Θέατρο και μετα-κριτική (περιοδικό «Ακτή», 1990) -Η γλώσσα του Σάμουελ Μπέκετ (περιοδικό «Ακτή», 1991) -La ballade des pendus de Fr. Villon: dialectiques de l’ âme de la matière (περιοδικό «Παρουσία, τ. Η’, 1992) - ‘Ψηλά από τη γέφυρα’ του Άρθουρ Μίλλερ: το οδοιπορικό της σύγκρουσης μέσα από τα σημειακά συστήματα του χώρου (περιοδικό «Διαβάζω», τ. 259, 1993) - The cause as a collective actor in ancient Greek tragedy ( in L’ actrice en scène, έκδοση της F.I.R.T. (International federation for theatre and research), Μόντρεαλ, 1995) - Αντιδογματικά στοιχεία στη γαλλική μεσαιωνική φάρσα (περιοδικό «Διαβάζω», τ. 288, 1995) -Άνθρωπος και εξουσία στο θέατρο του Μάριου Χάκκα (περιοδικό «Διαβάζω», τ. 297, 1995) - Statisme et mouvement au théâtre (πρακτικά συνεδρίου της Σορβόννης με θέμα “Le statisme” , 1996) -Η ‘ποιοτική’ στροφή του ηθοποιού: Υπαρξιακή αγωνία; Ανάγκη καλλιτεχνικής αναβάθμισης; Στείρος εντυπωσιασμός; (άρθρο στην εφημερίδα «Το Βήμα», 1997) - Ο Καραγκιόζης του Ηλία Πετρόπουλου και τα σημεία της σκιάς (περιοδικό «Μανδραγόρας», 1998) - Ντάριο Φο: ένα Νόμπελ στην εξουσία ( περιοδικό «Θεατρογραφίες, τ. 1, Μάρτιος 1998) -Μύθος και μυθοπλασίες και «Η Κυριακή των παπουτσιών» του Λάκη Λαζόπουλου (περιοδικό «Θεατρογραφίες», τ. 2, καλοκαίρι 1998) -Το θέατρο και τα πρότυπά του (περιοδικό «Θεατρογραφίες», τ. 3, φθινόπωρο 1998) - Σχέσεις υποβολής και επιβολής στο θέατρο του Γιώργου Μανιώτη ( πρακτικά συνεδρίου της ΠΑΠΟΚ, έκδοση Πολύτιμης ύλης, 1999) - Στα τοπία της οπτικής ομιλίας (περιοδικό «Θεατρογραφίες», τ. 4-, 1999) - ‘Περιμένοντας ένα νεύμα’ και ‘Το υπόγειο του «Κυνικού» και η μοναξιά της σκηνής’ (περιοδικό «Θεατρογραφίες», τ. 6-7, 2000) -«Ιστορία και Αρχέτυπο πάθος». Λίγο πριν την Αθήνα του 2004 μ.Χ. (περιοδικό Θεατρογραφίες, τ. 11, 2004) - Η Νύχτα της Βαλόνης ή Ο «Θάνατος» του Δον Ζουάν (στον αφιερωματικό τόμο «Δάφνη» για τον Σπ. Ευαγγελάτο, 2004) -«Μικρό οδοιπορικό στον θεσμό των Επιδαυρίων» (εφημερίδα «Βραδυνή», 2004) -«Le drame antique et ses représentations contemporaines» (περιοδικό “Primer acto”, Ισπανία 2005) - Le théâtre en Grèce : A la recherche du renouveau (περιοδικό “Galenco” Ισπανία, 2005) - «Οιδαλέα λογική» και φαντασιακή έκρηξη: Από τη μοναχική διαδρομή στην αναζήτηση της ετερότητας. (Άρθρο στον τιμητικό τόμο για τον Καθηγητή Α. Παναγιωτόπουλο, 2005) - Αφιέρωμα στη Λήδα Τασοπούλου (περιοδικό Θεατρογραφίες, τ. 14, 2006) Γ. Ανακοινώσεις σε συνέδρια- Διαλέξεις - Το διακείμενο της Φαίδρας από τον Ευριπίδη στον Σενέκα και στον Ρακίνα (Εθνική Βιβλιοθήκη Αθηνών, 1983) - Ο θεατρικός λόγος και η φατική του λειτουργία (Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, Νοέμβριος 1991) -Το γοητευτικό αντικείμενο της θεατρολογίας (διάλεξη στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, Δεκέμβριος 1991) - Δρόμοι αγάπης της Νίκης Λαδάκη-Φιλίππου (διάλεξη στο Πολιτιστικό Κέντρο Λαϊκής Τραπέζης, Κύπρος, 1992) - Ο δραματικός λόγος του Κύπρου Χρυσάνθη (διάλεξη στο Πολιτιστικό Κέντρο Λευκωσίας, Κύπρος, 1993) - Η σκηνική απόδοση του θεατρικού κειμένου (διάλεξη στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, 1993) - Έντουαρντ Άλμπι : «Ιστορία Ζωολογικού κήπου». Ο χωροχρόνος των αντιθέτων. ( διάλεξη στην Ελληνοαμερικανική Ένωση, 1994) - Από την Κυρία με τας καμελίας του Α. Δουμά στην Πόρνη που σέβεται του Ζ. Π. Σαρτρ: κοινωνική αθλιότητα και ηθική ανύψωση (ανακοίνωση στο συνέδριο «Κοινωνία και λογοτεχνία» στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, 1994) - Η ποίηση της Ναδίνας Δημητρίου. Μια ψυχοκριτική προσέγγιση (διάλεξη στο Πολιτιστικό Κέντρο Λεμεσσού, Κύπρος, 1994) - Semiotics as a key of understanding drama (St. John University, Ν. Υόρκη, 1993) - L’ Avanguardia. (Μπολόνια, 1994) - An intertextual approach of Racine’s and d’ Annuncio’s Phaedra (Νέα Υόρκη, Center of Italian Culture, 1995) - Les représentations contemporaines du théâtre antique (διάλεξη στο Πανεπιστήμιο της Αβινιόν, 1995) - Παράσταση αρχαίου δράματος στο σχολείο. Μια πορεία στη γνώση και στην αυτογνωσία. Ενότητα «Χορός» (διάλεξη στο Θέατρο ‘Κνωσός’, στο πλαίσιο της επιμόρφωσης καθηγητών μέσης εκπαιδεύσεως, 1996) - Fare oggi teatro sperimentale ad Atene (διάλεξη στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, 1998) - Hécube : Le tragique de la vengeance (ανακοίνωση στο συνέδριο με θέμα «Εκάβη» που διοργανώθηκε στη Μασσαλία σε συνεργασία με το θέατρο “Gyptis”, 1999 ) - Λούλας Αναγνωστάκη: «Ο ουρανός κατακόκκινος». Μια πραγματολογική προσέγγιση (ομιλία στο πλαίσιο συνεδρίου της Πανελλήνιας Πολιτιστικής Κίνησης (ΠΑΠΟΚ), 2000) - Αποχρώσεις του απολογισμού σε ένα σεφερικό τοπίο (ομιλία στο 2ο Πολυεθνικό Φεστιβάλ «Αφιέρωμα στον Γιώργο Σεφέρη από τον όμιλο Unesco Ν. Πειραιώς και νήσων, Πανεπιστήμιο Πειραιά, Ιούνιος 2000) - Ο αντιμιλιταριστικός λόγος στην αρχαία τραγωδία (ανακοίνωση σε συνέδριο στο Νόβισαντ-Σερβία, 2001) - Παγκοσμιοποίηση και θέατρο (ομιλία στο Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο «Παγκοσμιοποίηση: Ψευδαισθήσεις & πραγματικότητα», Πειραιάς, Δεκέμβριος 2001) - Η πράξη του θεάτρου και η ‘νέα κοινωνική σκηνή’ από τον 20ο στον 21ο αιώνα (ομιλία στο 1ο Πανελλήνιο Καλλιτεχνικό Συνέδριο «Η τέχνη ως θεμέλιο ανάπτυξης του 21ου αιώνα», Πάτρα, Νοέμβριος 2002) - Δραματικός ήρωας : Η αμφι-σημείωση της ψυχής (ομιλία στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου-Ρόδος, 2002) - Η Κασσάνδρα της μαντικής (διάλεξη στο Ίδρυμα Γουλανδρή-Χορν, 2002) - Παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του Δημήτρη Πιστικού «Οι χαιρετισμοί της Χίου (Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών, αίθουσα «Μιχαήλας Αβέρωφ», Φεβρουάριος 2002) - Το θέατρο στα γαλλικά γράμματα (ομιλία στην Ημερίδα «Αφιέρωμα στα γαλλικά γράμματα» του συνδέσμου Φιλίας των Εθνών, Μέγαρο Μακεδονία, Φεβρουάριος 2003) - Βάκχος και λαϊκή ψυχή (ομιλία στη Β’ Διεθνή Συνάντηση Λαϊκού θεάτρου, Ζάκυνθος, 2003) - Η λατρεία του Διονύσου στη Θράκη, τα διονυσιακά δρώμενα και η γέννηση του αρχαίου δράματος (συνέδριο στους Φιλίππους, 2003) -Το κενό ως απόλυτος σκηνικός χώρος (διάλεξη σε πειραματικό κύκλο συναντήσεων, Κενός Χώρος, Φεβρουάριος 2003) - Το «Ημερολόγιο ενός τρελού» και η κειμενική παρουσία του Γκόγκολ. (διάλεξη στο Ευρωπαϊκό κέντρο Δελφών, 2003) -«Τροία : Το αρχέτυπον της πόλεως και η εποποιία του τραγικού» (ομιλία στο πολιτιστικό κέντρο «Όμηρος», Χίος, 2004) - Θεατρικές συντεχνίες στο Βυζάντιο (ομιλία στη διημερίδα «Μπουλούκια: Η εποποιία μιας ‘ανυπόληπτης’ μορφής θεάτρου του Παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης, Παλιό Πανεπιστήμιο, Ιούνιος 2004) - Ο σουρρεαλισμός στο θέατρο: Οι Μαστοί του Τειρεσία του Απολλιναίρ, μια σημειωτική ανάγνωση (ομιλία στο συνέδριο «Νταλί και σουρεαλισμός» στη Στοά του Βιβλίου, 2005) - Το τραγικό στην Τέχνη και την Πολιτική (ομιλία στο Φεστιβάλ Μεσογειακής Τέχνης και Πολιτισμού, Πνευματικό κέντρο Δήμου Ασπροπύργου, Δεκέμβριος 2005) - «Ο Δρόμος περνά από μέσα : Μια διακειμενική ανάγνωση» (διάλεξη στο Πανεπιστήμιο Πατρών στο πλαίσιο αφιερώματος στον Ιάκωβο Καμπανέλλη, 2005) -Μορφές ηδονής (ομιλία στην ημερίδα «Οικεία ηδονή και κάθαρσις στο αρχαίο και σύγχρονο δράμα», Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, Ιούνιος 2005) - Ο τραγικός ήρωας του Claudel (ομιλία στην Ημερίδα «Φόρος τιμής στον Πωλ Κλωντέλ, Αίθουσα Προπυλαίων, Απρίλιος 2005) - «Ο δραματικός ήρωας του Σαρτρ: Από την εμμονή της ‘ελεύθερης’ επιλογής στην πολιτική στράτευση» (ομιλία στην Ημερίδα του Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας για τον Πωλ Σαρτρ, Μάϊος 2005) - Το σωματικό θέατρο του Θόδωρου Τερζόπουλου: Οι «Βάκχες» του Ευριπίδη ( μεταπτυχιακό σεμινάριο θεάτρου, Αίθουσα Προπυλαίων Πανεπιστημίου Αθηνών, 2006) - Η θεαματικότητα του αναπαραστατικού λόγου (ομιλία στην Ημερίδα του Συλλόγου Νέων Καλλιτεχνών Πατρών με θέμα «Θεατρικότητα, θεαματικότητα», Πάτρα, 2006) - Η αισθητική του χάους (διάλεξη στο Φιλοσοφικό καφενείο ‘dasein’, 2007) -Μορφές χρησμών (ανακοίνωση στο διήμερο αρχαίου δράματος του Κέντρου Σημειολογίας του Θεάτρου με θέμα «Ο χρησμός στον θεατρικό λόγο. Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, Στοά του βιβλίου, 2007) - Παρουσίαση του βιβλίου του Τάκη Σπετσιώτη «Τριανδρίες και σία» (βιβλιοπωλείο «Λεμόνι», 2007) - Το αβέβαιο Είναι και το απατηλό Φαίνεσθαι. Μια σημειολόγηση της θεατρικής αισθητικής. (ομιλία στην ημερίδα «Λόρκα, Ίψεν, Μπρεχτ» στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, 2007) |